Ağınızdaki kişilerle bağlantı kurmak için güçlü ve çekici bir LinkedIn profili çok önemlidir. İş arayanlar için daha da önemlisi, seçkin bir profil, LinkedIn profilleri alanını nitelikli adaylar için tararken, işe alım uzmanları, İK personeli ve işe alım yöneticileri dahil olmak üzere, işe alım uzmanları hedef kitlenize ulaşmanıza yardımcı olacaktır. Bu nedenle profiliniz ilgi çekici ve dikkat çekici olmalıdır.
LinkedIn yalnızca iş arama aracı değil, aynı zamanda kullanıcıların kişisel markalarını oluşturduğu bir platformdur. Kendinizi tanıtmak için LinkedIn’i kullanmanızın nedenlerini tartışalım ve LinkedIn profilinizi hedef izleyicileriniz için etkileyici ve çekici kılacak bazı içerik ve yapı ipuçlarını gözden geçirelim.
Niçin LinkedIn Kullanmalı?
Dünyanın en popüler sosyal medya platformlarından biri olmasına rağmen, birçok insan LinkedIn’in ne olduğu ve bu aracı kullanmanın kariyer seçeneklerini keşfederken veya sadece iş ararken nasıl yardımcı olabileceğine dair hiçbir fikri yoktur. Forbes’e göre, LinkedIn dünyadaki en büyük profesyonel ağdır- site, özellikle endüstri profesyonelleri arasındaki bağlantıları güçlendirmek için tasarlanmıştır. Bugünlerde herkes LinkendIn profiline sahip gibi görünüyor, çünkü hem aktif iş arayanlar hem de şu anda iş arayanlar için LinkedIn’in sunabileceği güç ve fırsatların farkında olmak önemlidir. LinkedIn profiline sahip olmanızın bazı nedenleri:
-
İşe alım süreci dramatik bir biçimde değişti
Tüm adayların eşit şartlarda başvurduğu harika işlerle dolu, istek-ilan günleri geride kaldı. Günümüzde, birçok işveren ve işe alma yöneticisi, açılışlarına uygun beceri ve deneyime sahip adayları aramak için LinkedIn’i kullanıyor. İşverenler ayrıca bir adayın çevrimiçi varlıklarını işe alma sürecinin rutin bir parçası olarak kontrol eder. İşe alım uzmanları, LinkedIn’de bulunmayan veya profillerini güncellemeyen ve bakımını yapmayan başvuru sahiplerini kariyerlerini veya profesyonel imajlarını ciddiye almadıklarını görebilirler. LinkedIn profilinizi eksiksiz ve güncel kılmak, işverenlere proaktif bir görüntü yansıtmak için adeta bir zorunluluktur.
-
LinkedIn profesyonel bir ağ oluşturmak için uygun bir platform sunuyor
Sektörünüzdeki kuruluşlarla ağ oluşturmak ve güçlü bağlantılar kurmak başarı için çok önemlidir. LinkedIn, insanları ortak profesyonel ilgi alanlarına bağlayan grupları aramanızı ve katılmanızı sağlar. Burada iş fırsatları hakkında bilgi edinebilir ve her türlü tartışmaya katılabilirsiniz. LinkedIn ayrıca etkinliklerde veya konferanslarda tanıştığınız kişilerle bağlantıda kalmanıza olanak tanır.
Tüm bu nedenlerden dolayı LinkedIn, katılmanız gereken profesyonel bir ağ platformudur.
LinkedIn Profili ile Özgeçmiş arasındaki fark nedir?
Bir LinkedIn profilinin, alıştığınız geleneksel özgeçmişten ne kadar farklı olduğunu merak ediyor olabilirsiniz. Hem aynı adayın geçmişini hem de niteliklerini gösterdikleri için, önceki istihdam ve deneyimler hakkındaki bilgiler ikisi arasında tutarlı olmalıdır. Ancak, LinkedIn profilleri ile devam etmeniz gerekenler arasında aklınızda bulundurmanız gereken bazı farklılıklar vardır:
-
Amaç
LinkedIn profilleri ve resmi özgeçmişleri, bazı benzerlikleri paylaşmasına rağmen, aynı amaç için oluşturulmadı. Farklı iş pozisyonları için birden fazla özgeçmiş oluşturabilir ve her özel pozisyon için dahil edilen bilgileri özelleştirebilseniz de, yalnızca bir LinkedIn profiliniz vardır. Bu nedenle, LinkedIn profiliniz özgeçmişinizden daha geniş bir kitleye ulaşabilmelidir.
-
Uzunluk
Resmi bir özgeçmiş kısa tutulmalı ve içerilen bilgiler yoğunlaştırılmalıdır. Bu arada, LinkedIn, hem Özet hem de Deneyim bölümleri için 2.000 karakter eklemenizi sağlar. Böylece, örnekleri veya anekdotları kullanarak göstermek için daha fazla alan sağlayan uzun formlu bir özgeçmiş olarak düşünebilirsiniz. Ancak, hiç kimsenin çok uzun ve hazırlanmış bir profil özeti okumak istemeyeceğini aklınızda tutmalısınız.
LinkedIn Profilinin Ana Bölümleri
LinkedIn profiliniz, markanızın “mağazası” dır ve üç ana bölümden oluşur: Profil Başlığı, Profil Özeti ve İş Deneyimi. Her bölüm farklı içerik içerir ve aynı bilginin aynı şekilde tekrarlanmasını önlemek için farklı bir yaklaşım gerektirir.
“Profil Başlığı” Nasıl Yazılır?
Başlık, LinkedIn profilinizin en görünür kısmıdır; Aynı zamanda, olumlu bir ilk izlenim yaratmanın ve arka planınızı açıklamanın anahtarıdır. Kişisel markanızı yönetmek için manşeti bir slogan olarak düşünün. Bu bölüm, kendinizi tanımlamak için 120 karaktere kadar kullanmanıza izin verir, bu nedenle özel olun ve özel beceriler, nitelikler ve deneyimler ekleyin. Google ve LinkedIn aramalarındaki profil isabetlerinizi artırmak için stratejik anahtar kelimeler kullanın. “Pazarlama”, “muhasebe” ve “işe alım” gibi sadece aşırı geniş terimler kullanmaktan kaçınılmalıdır, çünkü bu terimler izleyicilerinize tam olarak ne yaptığınızı söyleyemez. “Online Marketing Manager” veya “Fund Accounting Manager” gibi hassas başlıklar hem daha profesyonel görünür hem de başlığınızı belirli işe alımcılara ulaştırır.
“Profil Özeti” Bölümünü Yazmanın Püf Noktaları
Özet, profilinizin en önemli bölümüdür ve aynı zamanda insanların profilinize baktıklarında gördükleri ilk şeylerden biridir. LinkedIn Özeti, işverenlere kim olduğunuzu, neyin iyi olduğunu ve neye önem verdiğinizi bulma fırsatı sunar. İş niteliklerinizi, mesleki başarılarınızı, çalışma geçmişinizi ve kişiliğiniz ve yaşamınızla ilgili ayrıntıları özetler.
-
Güçlü bir açılış ifadesi oluşturun ve anahtar kelimelerinizi optimize edin.
Profil Özetinizi güçlü bir açılış ifadesiyle başlatın. LinkedIn, okurların tamamını görmek için “Daha Fazlasını” tıklaması gerekmeden önce Profil Özetinin yalnızca ilk üç satırını gösterir. Böylece, izleyicinizi çekmek için yaklaşık 200-250 karakter (veya yaklaşık 25-42 kelime) vardır.
Özet bölümünde ayrıca, sektörünüz veya mesleğinizle alakalı anahtar kelimeler de bulunmalıdır. Profilinizin aranabilirliğini artırmak için hedefli ve doğru anahtar kelimeler kullandığınızdan emin olun.
-
Kariyer yörüngenizi ekleyin.
Yalnızca mevcut iş ünvanınızı ve çalıştığınız şirketi değil, kariyerinizin ilerlemesini gösterin. İşe alım yapanlar ve potansiyel işverenler neden bir şirketten diğerine taşındığınızı görmek ister ve kariyer planınızı görmek isterler; böylece kendi şirketlerine uygun olup olmadığınızı değerlendirebilirler.
-
En önemli başarınızı ekleyin.
Özet bölümüne en büyük başarılarınızdan birini dahil edin. Bu başarı ile ilgili detaylar Tecrübe bölümünde görünmekle birlikte, okuyucunuzun ilgisini çekmek için en büyük ve en uygun başarınızı özet bölümüne yerleştirin.
-
Çalışmanızı vurgulayan medya ve bağlantılar ekleyin (varsa).
Hayatımızın çoğunun çevrimiçi kaydedildiği bir çağda yaşadığımız için, çalışmanızın tıklanabilir örneklerini video, resim veya ses dosyası biçiminde veya bir URL bağlantısı olarak göndererek bunu kendi yararınıza kullanabilirsiniz. Bir içerik oluşturucu, pazarlamacı veya herhangi bir yaratıcı alan iseniz, çalışmanızın kısa bir portföyünü buraya eklemeyi düşünün. Veya belki de bir konferansta konuşma yaptığınız video görüntüleri olabilir. Bu tür medya izleyicinin sizi, becerilerinizi ve başarılarınızı daha hızlı bir şekilde tanımasını sağlar.
“Deneyim” Bölümünüzü Yazmanın İpuçları
Şu anda bir iş arayan iseniz, bu LinkedIn profilinizin en önemli bölümlerinden biridir.
-
İş Deneyimi bölümünüzdeki her öğe için açıklamalar ekleyin.
LinkedIn, size her iş pozisyonunu açıklamanız için 2.000 karakter verir. Bu bölüme 2-3 cümle kullanarak işinizin ne anlama geldiğinin bir özeti ile başlayın ve son 3-5 pozisyonunuzla ilgili birçok detayı eklediğinizden ve başarılara ve sorumluluklarınıza odaklandığınızdan emin olun. Anahtar kelimeler burada önemlidir, çünkü işe alım yapanların ve işe alım yöneticilerinin sizi bulabilmesini istersiniz.
-
Ölçülebilir bilgileri dahil edin.
İşverenler, sağlam sonuçlar elde edebilecek adayları görmek istiyor. LinkedIn profilinizin bu bölümünü yazarken, yalnızca genel iş sorumluluklarını listelemek yerine, sayılar ve gerçekler gibi ölçülebilir bilgileri kullanarak başarılarınızı açıklayın. Örneğin: “2006 ve 2008 mali yılları arasında satış gelirini% 3,4 artırdı.”
LinkedIn Profilinizin Başarısını Artıracak Diğer İpuçları
-
Sayfanızı aktif tutun ve sık sık güncelleyin.
LinkedIn’de aktif kalmanın iyi bir yolu, durumunuzu sık sık güncellemektir. İlginç bağlantıların ve makalelerin paylaşılması, sizinle bağlantılarınız arasındaki konuşmaları ve etkileşimleri teşvik edebilir.
-
Profilinizi düzenleyin.
İşe alım uzmanları ve işe alım yöneticileri, LinkedIn profillerini kontrol ederek ilk aday gösterimlerini alırlar ve LinkedIn profili, bir adayın kişiliğinin yansımasıdır. Profilinizdeki en küçük yazım hataları bile, size en uygun işi alma şansınızı kolayca azaltabilir.
Bu nedenle, herkese açık olmadan önce tüm LinkedIn profil bölümlerinizi yeniden okumanız önemlidir. Neyse ki, Wordvice’nin Premium Düzenleme Hizmeti, Linkedin profillerinin daha profesyonel görünmesini isteyen iş başvuru sahipleri için özel olarak tasarlanmıştır. Editörlerimiz sadece dilbilgisi, imla, mekanik ve doğal iletişim akışı için kanıtlar sağlamakla kalmaz, aynı zamanda organizasyon, içerik, geçişler ve diğer dil sorunları hakkında önemli yorumlar sunar. Daha fazla bilgi için Premium Düzenleme Hizmeti sayfamızı ziyaret edin.
Bununla birlikte, profilinizde kendinizi “markalamaya” karar verirsiniz, bu makalede açıklanan ipuçlarını uygularsanız Linkedin’in iş olanaklarınızı güçlü bir şekilde artırabilecek esnek bir araç olduğunu göreceksiniz. LinkedIn profilinizi akıllıca kullanın.
Wordvice Kaynakları
- Akademik ve Araştırma Görevleri için Örnek Lisansüstü CV
- How to Write a Flawless CV (Curriculum Vitae) for Graduate School
- [Video] Tavsiye Mektubu Hakkında Bilmeniz Gerekenler
Ek Kaynaklar
- How to Optimize Your LinkedIn Profile For Business Networking (Forbes)
- Ten Ways to Improve Your LinkedIn Profile in Under 5 Minutes (The Muse)
- What Your LinkedIn Profile Should Look Like in 2019 (Time)