Makalenizi Yayınlanma Şansını Nasıl Yükseltebilirsiniz: 3 Ana Faktör

Wordvice

Yazınızın yayın şansını yükseltebilmeniz için hazırlanmış bir makale.

Bir araştırmacı olarak, dünyanın nasıl çalıştığına dair önemli soruları cevaplamak için sayısız saat harcıyorsunuz. Bu araştırma sizin zamanınızın önemli bir kısmını tüketiyor. Ama maalesef şu gerçeği göz önüne almanız gerekiyor: çalışmanızın başarısı, bulgularınızın yayın için kabul edilip edilmediği ile ölçülür.

Çeşitli çalışmalar, bilimsel yayınların katlanarak büyüdüğü sonucuna varmıştır. Aslında, büyüme oranı her yıl % 8-9 olarak düşünülüyor. Ancak yayımlanan yazıların sayısının artması yeni bilgi elde edildiğini yansıtmıyor. Anthony van Raan ın Nature ile olan söyleşisinde bilim adamlarının araştırmalarını çeşitli şekillerde böldüğü belirtilmiştir. Anlaşıyor ki yeni bulgular miktarı muhtemelen yayınlanan eserlerin sayısından çok daha azdır. Bu sizin için ne anlama geliyor? İyi bir dergide makale yayınlatmak çok zor ve yorucu!
İyi haber Thomson Reuters eldekilerini satmak için anlaşma içine girdi ancak bu süreç daha tamamlanmadı. Aradaki süreçte yüksek etkili dergilerde kabul yazı yazmak için baskı devam edecektir.

 


 

Makalenizin kabul şansını yükseltmek için ne yapabilirsiniz?

Yeni başlayanlar için, editörlerin neleri okuduğunu ve neleri otomatik olarak reddettiğini inceleyelim. Elsevier Connect editörlerin nelere dikkat ettiğine dair iki anket yapılmıştır. Sonuçta “Makalenin kabulünde sekiz sebep ” ve ” Makalenin reddinde sekiz sebep” belirlendi. Beklendiği gibi, bu on altı nokta genellikle aynı madalyonun iki yüzü gibi. Anketten çıkan üç temel nokta: teknik yönler, metodoloji ve sorun çerçevelemedir.

Bu üç faktörü anlayarak, daha güçlü yazacak ve makalenizin kabul alma şansını yükselteceksiniz.

Teknik yönler: kuralları izleyin
Checklist2-300x170

• Yayıncılar standartları var ve onlar göz ardı edilemez. Aksi taktirde makalenizin otomatik olarak reddedilmesine yol açacaktır. İyi bir kontrol listesi kullanınız.
İPUCU: Biçimlendirmenizin göndereceğiniz dergiye göre olup olmadığına emin olun.
• Her derginin bir kapsamı ve amacı vardır. Makaleniz için başvurmayı düşündüğünüz derginin hedeflerini anlamak ve yazınızın derginin kapsamına uyduğundan emin olmak için kendinize zaman ayırın.
İPUCU: Taslak sürecinizde ilk adım yazınızı hangi dergiye göndermek istediğiniz kararı olmalıdır. Bu şekilde, yazınız odaklı devam eder.
• Editörler makalelerin anlaşılır bir İngilizce ile yazılmış olmasını bekler. İngilizce ana diliniz değilse, hatta ana diliniz olsa bile makalenizi defalarca okuyup bir başkasının da bakıp değerlendirmesini sağlayın. Size deneyimli bir kopya editörü ile çalışmanızı öneririz.
İPUCU: Redaksiyon ’un yansıra, editörünüz yazının yapısı ve akışı hakkında size yardımcı olacaktır.

Metodoloji: eksiksiz metin

Scientific-Research-300x182

• Bazen makaleleri reddedilir çünkü eksiktirler. Yazınızın tam bir çalışma mı yoksa sadece bazı gözlemler yapan bir yazı olup olmadığını kendinize sormalısınız. Makaleniz modası geçmiş referansları kullanıyor mu?
İPUCU: Yazınızın güncel gelişmeleri içerdiğine emin olun.
• Reddedilmenin başka bir sebebi kusurlu yöntemlerin kullanılmasıdır. Eğer bilindik prosedürleri takip etmediyseniz, kullandığınız metodolojiyi başkaları tarafından tekrar edilebilir bir şekilde açıkladınız mı?
• Son olarak, makalenizde sunduklarınız sonucunu destekliyor mu? Daha altında bu sorunu tartışacağız.
• Aşağıda “Sorun Çerçeveleme” konusuna değineceğiz, ancak unutmayın ki verilerinizin mantıksal sonucu desteklemesi gerekir.
• Doğru inceleme ve planlama ile, yukarıda anlatılan teknik ve metodoloji tamamen sizin kontrolünüzdedir.

Sorun çerçeveleme: Doğru soruyu sor

Right-Question-300x159

• Yazınızı göndermeden önce düzenlerken en zoru “çerçeveleme”dir. “Teknik yönlerin” ve “metodolojinin” aksine çerçeveleme bulanık bir kriterdir. Çerçeveleme nedir? Araştırmanızı nasıl sunacağınızdır; çalışmanızın cevapladığı sorudur.
• Elsevier Connect’in araştırmasına göre kabul için nedenler arasında editörler “önemli bir konu hakkında bir fikir veren” ve “kararlar alırken insanlara faydalı” makaleleri seviyor. Peki bu tam olarak ne anlama geliyor?
• Biz paradigmalardaki zorlukları irdeleyen veya yeni teoriler tanıtan çığır açan araştırmalardan bahsetmiyoruz. Eğer çok sayıda makale katkıda bulunmak istiyorsanız, teori geliştirme birincil odak olamaz.
• Aksine, pratik uygulama editörlerin aradığı temel nokta gibi görünüyor. Araştırmanız birçok kişi etkileyebilir mi? İnsanların kuruluşlarda nasıl karar aldıklarını etkileyebilir mi?
İPUCU: Nasıl araştırmanız ile başkalarına yardımcı olabiliriz? Bu soruyu makalenizi hazırlarken sormak gerekir sonrası sonuç ve tartışma kısımlarında bu soruyu cevaplamak için yazınız organize edilmelidir.
• “Çerçeveleme” yaparken taslağınız iyi bir hikaye anlatıyor mu emin olun. Verileriniz etrafında doğru soruyu soruyor musunuz? Verilerinizi tartıştıktan sonra, sonuç bölümünüze “mantıksal bir akış” var mı? Yok ise, zorlayıcı bir makale oluşturmak için tekrar makalenizi çerçevelemek isteyebilirsiniz.
• Önümüzdeki birkaç hafta içinde, baştan sona makalenizi nasıl hazırlayabileceğinizi açıklayacağız. Özellikle, yukarıdaki üç faktör (teknik yönleri, metodoloji ve sorun çerçeveleme) başarılı bir makale yazmak için size öğretilecektir. Bu ipuçları ve kontrol listelerinin kabul şansınızı artırmak için doğru araçlar olacağına inanıyorum!

Yazınızı yayınlatmakta zorlanıyorsanız size de makalenizde yardım edelim.

Sadece sayfa başına $6 ödeyerek uzman kadromuzdan destek alabilirsiniz. Daha fazla bilgi için Türkçe de oluşturulan web sitemizi ziyaret ediniz : www.wordvice.com.tr

Yazınızın ne kadar ücret tutuğunu hesaplayın

Etiketler:, ,